de digitale Hofstad   online sinds 1994 connected by PINE
start ]  nieuws |  agenda |  info |  lists [  zoek

NIEUWS

Heb je persberichten, ingezonden brieven of wil je zelf regelmatig berichten plaatsen op DenHaag.Org? Mail dan naar redactie@denhaag.org!
Politiek
Opgewonden Henkie
door David, 13/05/2005, 2:36
Het laat zich raden wat er vandaag op de voorpagina van het Haagse katern van de Haagsche Courant zal staan. De kop kan ik zo snel niet verzinnen, maar de woorden Henk, Kool, smaad, internet en denhaag.org zullen wel in het artikel terugkomen. Wat is er gebeurd?

Naar aanleiding van het folderincident op de Lutherse Burgwal werd er een persbericht hier, maar ook op de website van de Haagse PvdA geplaatst. Daar kan worden gereageerd, maar bij de PvdA is er natuurlijk een redactie. De opgepakte Frank Willems merkte dat al snel toe hij fractievoorzitter Henk Kool beledigde. 'Teringfascist' werd Henk genoemd. Erg onaardig, niet leuk en misschien zelfs onfatsoenlijk. De webredactie van de PvdA-site poetste het weg. Dat is niet onterecht, maar het zorgde er wel voor dat Frank zijn heil elders zocht. En vond, bij DenHaag.Org. Waarop Henk weer boos werd en gisteravond excuses eisde.

Het wordt dus morgen weer even zwaar weer in het bekende glas water. De uitspraak van Frank had van mij niet gehoeven. De reactie van Henk is ook weer buiten proporties. Maar er is een verschil tussen Frank en Henk. Frank is een actievoerder, Henk een politicus. Frank is boos omdat hij vindt dat hij onterecht is opgepakt voor een terechte aktie, Henk omdat... Ja, waarom eigenlijk?

Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om voor 'teringfascist' te worden uitgemaakt. Aan de andere kant: als je ziet wat wethouder Klijnsma hier allemaal voor haar kiezen heeft gekregen, dan is dit klein bier. Misschien vindt Henk dat er een streep moet worden getrokken. Een daad gesteld. Zoiets. Maar dan heeft dit weinig zin, want met een rechtszaak schiet hij weinig op. Nog een mogelijkheid: misschien is het politiek! Maak een hoop lawaai, en het onderwerp 'luchtkwaliteit' verdwijnt vanzelf uit beeld.

De fractievoorzitters reageerden gisteren allemaal (ehh... bert?) nogal laconiek op de arrestatie van collega Joris. Ik mag hopen dat ze net zo laconiek reageren op Opgewonden Henkie.


EM schreef op 13/05/05:
Nou David dat zal de opgepakte Frank dan nog gaan tegenvallen. Volgens de rechterlijke uitspraken mag je zulke benamingen en toewijzingen inderdaad niet aan een persoon in naam toewijzen. En dan ook nog op het internet plaatsen zijn twee overtredingen die door een rechtbank inderdaad bestraft gaan worden.

Helaas, maar we willen natuurlijk graag de afloop weten. Misschien is een simpel openbaar excuus het beste om een rechtzaak te voorkomen.

Frank Willems schreef op 13/05/05:
Ja, ik beken. Ik heb Henk Kool een teringfascist genoemd. Op de site van de pvda. Ja, ik denk, ik zet er even een pittig polemiekje neer zodat de pvda kan aansluiten bij het momentum van de straat maar mijn voorzet wordt hopeloos verknald.

Ik heb hem overigens niet gewoon platweg een teringfascist zonder meer genoemd.

De webmanager schreef me dat ze goede omgangsvormen op de website nastreven, en dat is een goede zaak. Ik ben zelf ook een groot voorstander van goede omgangsvormen.

Ik ben wel van mening dat in bepaalde gevallen de extremen van de nederlandse taal in stelling gebracht mogen worden, sterker nog : MOETEN worden om fascistische tendensen tegen te gaan.

Als ik zeg : "Henk Kool is een teringfascist" dan is dat een alarmkreet - en alleen volslagen idioten reageren op een alarmkreet met het verzoek "of het wat minder kan" of een klacht bij de baas, zonder uit te zoeken wat er eigelijk aan de hand is.

Er stonden mensen op de Veerkaden om te waarschuwen tegen het gevaar voor de gezondheid dat bestaat vanwege de luchtvervuiling.
Daar werd de ME op afgestuurd om de mensen weg te intimideren en de waarschuwing te smoren.

Henk Kool stond daar niet om mensen te waarschuwen. Want Kool is van de partij die de mensen wil wijsmaken dat er niets aan de hand is. Zijn collega's Joris Wijsmuller en Michel Dufresne waren er wel.

Er is daar een wezelijke discussie gevoerd tussen de ME commandant en Joris over het recht op vrije meningsuiting. Dat recht blijkt er niet te zijn in Den Haag.
Dat doet mij wat. Dat is best wel emotioneel. Daaruit volgt, mijns bescheiden insziens, en dat schokt mij, dat Henk Kool deel uitmaakt van een gemeentebestuur dat in zijn geheel bestaat uit teringfascisten. Ook Deetman en Hartman en hoe al die mannen ook heten mogen, ze zijn geen sociaal of christen democraten maar fascisten - en geen gewone fascisten (uiteindelijk is dat ook maar een politieke overtuiging) maar fascisten met een ziekte ervoor omdat zij valselijk en bedriegelijk het fascisme in praktijk brengen terwijl zij voorgeven de goede omgangsvormen na te streven.

Ik heb zelf nog geen aangifte gedaan overigens. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet veel zin heeft. Ik ben dan wel mishandeld en van mijn vrijheid beroofd, maar ik weet uit ervaring dat excuses of compensatie er voor mensen als ik niet inzit.

Ben schreef op 13/05/05:
Ik denk dat je net als Henk Kool smaad(schrift) en belediging door elkaar haalt, EM.

Er is een aanzienlijk verschil tussen het woordje "teringfascist" als beledigende krachtterm gebruiken, de mening uiten dat bepaalden praktijken en ideeen fascistisch van aard zijn, en het gerucht verspreiden dat iemand er daadwerkelijk fascistische ideologieen op na houdt met als gevolg dat die persoon daardoor geschaad wordt.

EM schreef op 13/05/05:
Nee hoor Ben, ik haal hier niets door elkaar. Het is mijn beroep, juridische zaken.
En zelf heb ik ooit een akkefietje hier gehad via Den Haag org. En je mag het al helemaal niet op internet plaatsen. Het woord asociaal en dat aan een persoonsnaam koppelen mag al niet eens Ben.

Het stukje hierboven zou Frank wel eens tussen de 5000 en 8000 euro kunnen kosten (eigen advocaat, minimale bijdrage, griffiekosten, en de kosten van Henk Kool zijn adviseurs en raadsman welke worden gedaan door Brauw B etc etc (die starten bij 1250 euro en dan nog naar de rechtzaak en alle kosten daarbij) en alle kosten welke gemaakt worden inzake deze zaak en dan nog een boete welke voor dit op 500 euro staat met iedere dag 500 euro dat het op het internet staat). En daarbij nog eens 500 euro voor iedere dag dat het er staat en niet weggehaald is.

Een verzoek tot schonen wat je zelf hier aan het beheer dient te doen zoals ik zelf ook ervaren heb. En nogmaals daar ging het om het woord asociaal en een persoonsnaam. Iemand fascist noemen is gezi _k0¿k@wkP‡kl ernstiger en wordt daarom dan ook door een rechter zwaarder bestraft.

Zie voor de de zaak van de vroegere tuftuf club en de zaak die via netkwesties heeft gediend waarbij een raadslid de andere alleen maar met een woord beledigd heeft maar ook dit aan een persoonsnaam heeft gekoppeld.

Het valt onder grievend en kwetsend.En ik wilde hierbij alleen maar Frank waarschuwen voor hetgeen hem te wachten kan staan.
Je kunt ook een stuk hierover neerzetten zonder dat je een persoon aanduid als fascist, wat ik in deze dan ook geen treffer vind en geen goed voorbeeld van hetgeen je duidelijk wilt maken waar het over gaat.

jojo schreef op 13/05/05:
Gaan ze weer ouweteringhoeren over het woordje "Teringfascist"
Waarom mag salonsocialist Henkie Penkie Kabouter nou noiit eens een koosnaam toegevoegd krijgen???
Frank, heel veel sterkte!!!
Jij bent een man naar mijn hart.
En dit Haagse bestuur is maffia, complete maffia!!! (Mag ik dit zeggen, ik bedoel de waarheid, mr Moskerweeds???)

(laatste nieuws: KOOL OVERWEEGT WETHOUDERSCHAP MADURODAM)

A.S.O. Bakkie schreef op 13/05/05:
Kool doet aangifte van ernstige belediging
vrijdag 13 mei 2005

DEN HAAG - De Haagse PvdA-leider Henk Kool heeft aangifte gedaan van smaad. Op verschilende internetpagina's wordt hij uitgemaakt voor "teringfascist". Kool is woedend en ontdaan. De schrijver van de beledeging aan het adres van Kool houdt de Haagse PvdA'er verantwoordelijk voor het ingrijpen van de ME bij een betoging tegen vervuilde lucht aan de Lutherse Burgwal. De demonstratie was van het Haags Milieucentrum. Daarbij waren dertien actievoerders betrokken. Drie mensen waaronder het raadslid Wijsmuller werden hardhandig door de ME behandeld en urenlang in een cel opgesloten.

jojo schreef op 13/05/05:
Ik weet van niks.... Waar staat dat dan????

Annonymous schreef op 13/05/05:
http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=577215/sc=8da1b4


PvdA'er doet aangifte van blogreactie
Gepubliceerd op vrijdag 13 mei 2005
(P7) Henk Kool, fractievoorzitter van de PvdA in Den Haag, doet aangifte omdat hij 'teringfascist' wordt genoemd in een reactie op een weblogbericht op de lokale PvdA-site.

Henk Kool heeft vanochtend bij de politie in Den Haag aangifte gedaan van belediging en laster omdat hij op een inmiddels verwijderde reactie op denhaag.pvda.nl door Frank Willems werd uitgemaakt voor teringfascist. De recherche stelt een onderzoek in.

hannes schreef op 13/05/05:
Ik ben het geheel met Frank Willems eens!!!

ff relativeren schreef op 13/05/05:
Henkie Penkie (Henk Kool, PvdA-visionair, afkomstig uit gemeenteraad van Madurodam) heeft in de Haagsche Courant de vreedzame folderuitdeler toegebeten: ""Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten." Henkie had namelijk op het toilet bij z'n schoonmoeder deze tegeltjeswijsheid ooit gelezen en onthouden.
De demonstrant was door de gewelddadige aanhouding afgelopen dinsdag zeer emotioneel en had op de pvda-site gereageerd (dat er overigens meteen werd afgehaald door de PvdA-kolonel) met een lang betoog dat einidigde met "Henk Kool, jij bent een teringfascist."
Nu is Henkie Penkie boos op de koosnaampleger en doet aangifte.
Te zielig voor woorden...

Zo zit het! schreef op 13/05/05:
PvdA'er doet aangifte van blogreactie
Gepubliceerd op vrijdag 13 mei 2005
(P7) Henk Kool, fractievoorzitter van de PvdA in Den Haag, doet aangifte omdat hij 'teringfascist' wordt genoemd in een reactie op een weblogbericht op de lokale PvdA-site.

Henk Kool heeft vanochtend bij de politie in Den Haag aangifte gedaan van belediging en laster omdat hij op een inmiddels verwijderde reactie op denhaag.pvda.nl door Frank Willems werd uitgemaakt voor teringfascist. De recherche stelt een onderzoek in.

Paal en perk
In een reactie tegen Planet Multimedia zegt Kool paal en perk te willen stellen aan de wijze waarop internetters, vaak anoniem, op elkaar reageren op websites.

De politieaangifte is het uiteindelijke gevolg van een folderactie in Den Haag over de slechte luchtkwaliteit in de stad. Willems bevond zich onder de folderaars. Drie kwartier nadat de folderuitdelers hun werk begonnen waren, werden de actievoerders door een groep ME'ers om hun vergunning gevraagd om te mogen folderen. Dat was volgens de actievoerders niet nodig.

Discussies over het wel of niet nodig zijn van de vergunning leidde er uiteindelijk toe dat, behalve Willems, ook het Haagse raadslid Joris Wijsmuller werd gearresteerd. Kool: “In de Haagsche Courant reageerde ik daar op in de zin van 'wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten'”.

Gemakszucht, onnadenkendheid en de lafheid
De lokale PvdA schreef op zijn website over het incident. Willems reageerde onder het artikel met: "De reactie van de PvdA fractievoorzitter Kool in de HC van gisteren is verontrustend vanwege de gemakszucht, onnadenkendheid en de lafheid die ervan afdruipt. (...) Of, om het voor de heer Kool wat eenvoudiger te zeggen: je bent een teringfascist!"

Kool gaf Willems tot vanochtend 9 uur de tijd om in een reactiepaneel van DenHaag.org zijn excuses aan te bieden. "Tot 9 uur vanochtend heb ik site in de gaten te houden om te zien of hij zijn excuses aan zou bieden. Daarna ben ik naar de politie gegaan."

Hoewel het geen excuses zijn, reageerde Willems vanochtend wel op DenHaag.org: "Ja, ik beken. Ik heb Henk Kool een teringfascist genoemd. (...) Henk Kool [maakt] deel uit van een gemeentebestuur dat in zijn geheel bestaat uit teringfascisten. Ook Deetman en Hartman en hoe al die mannen ook heten mogen, ze zijn geen sociaal of christen democraten maar fascisten - en geen gewone fascisten (uiteindelijk is dat ook maar een politieke overtuiging) maar fascisten met een ziekte ervoor omdat zij valselijk en bedrieglijk het fascisme in praktijk brengen terwijl zij voorgeven de goede omgangsvormen na te streven."

Bronnen: DenHaag.org (1), DenHaag.org (2), DenHaag.PvdA.nl

jojo schreef op 13/05/05:
Het gemeentebestuur bestaat toch ook uit een stelletje teringfascisten!!! Waarom mag de waarheid nooit gezegd worden???

Maks Moskerweeds schreef op 13/05/05:
Ja Ja, JoJo,

Natuurlijk kan de term Mafia gebezigd worden. Let wel en voor de zekerheid dan geen Teringmafia maar als alternatief Pleurismafia. Dernoods de term TeringKool. Want er zijn dus meer mannetjes die Henk heten als je begrijpt wat ik bedoel !!!

Maks Moskerweeds schreef op 13/05/05:
Frank Willems,

Je schijnt jezelf een serieuze kwestie op den nek te hebben gehaald.

>>>Of, om het voor de heer Kool wat eenvoudiger te zeggen: je bent een teringfascist!<<<
Nu is Henkie Penkie een beetje boos.
Toevallig liep er onlangs een min of meer gelijke kwestie.

Je mag dus het woord Fascist gebruiken. En ook het woord Tering is probleemloos te gebruiken. Echter hier dus gaat het om een combinatie waardoor er een ander woord ontstaat. Meer kies had geweest als je de combinatie van Stoïcijnse en fascist had gebruikt.


In het Milieucafé De Derde Dinsdag van 17 mei (van 17.00 tot 18.30 uur in Het Atrium, Spui 70) is ook de advocaat aanwezig die met de zaak te maken had waar dat artikel in de NRC 12.05.05 over gaat. De zaak dus inzake Haitske van der Linde vs. Michiel Smit.

Citaat uit het NRC van 12.05.05:

>>>Je mag zeggen dat iemand rechts, extreemrechts of zelfs fascistisch is'', zei officier van justitie Velleman gisteren voor de politierechter, "maar nazi of neonazi, is iets heel bijzonders. Deze begrippen worden geassocieerd met een agressieve ideologie die minderwaardige rassen wil uitroeien en worden in Nederland als hoogstbeledigend gezien.'' Volgens het OM heeft Smit het nooit over uitroeien of verdelgen gehad.<<<<


Kom anders eens langs in mijn praktijk en we komen er wel uit denk ik.

Maks

Ben schreef op 13/05/05:
EM: ik denk dat de rechter een serieus onderscheid maakt tussen bepaalde uitspraken posten over iemand waardoor deze in een kwaad daglicht komt te staan, en een emotionele schofferende uitroep van iemand die net uit een politiecel komt waar 'ie zonder enige aanleiding met geweld in is gesmeten. Die twee zaken zijn lastig met elkaar vergelijkbaar.

Overigens, de directe aanleiding is dat Henk Kool in de krant (die nog steeds een veel groter direct bereik heeft dan deze site), riep dat het hun eigen schuld was omdat ze zogenaamd de wet overtraden. Dat is nogal wat, als invloedrijk persoon iemand via de media van wederechtelijke activiteiten betichten...

hannes schreef op 13/05/05:
Wanneer de Haagse fractievoorzitter van de pvda een gewelddadige ME-arrestatie van een vreedzame folderuitdeler op straat goedpraat en bovendien nota bene in de haagsche courant de folderuitdeler in impliciete termen ook nog eens ondemocratisch gedrag verwijt, ja, dat riekt toch wel heel sterk naar fascistisch gedrag, vind ik.

DarkMatter schreef op 13/05/05:
Hmmm eens nadenken....

Meneer de Politicus naar oud-Duits/Italiaans voorbeeld wil een grens trekken.... webloggen op zwart vanwege de taal.... laat dan de webloggers hun .nl maar inwisselen voor een .com en dan... wordt het voor de lichtgevoelige politica moeilijk... zeker als de logs buiten de EU gehost worden... (krijg je het idee van argentinie-verhaal na WWII).

Rotte Kool schreef op 13/05/05:
Frank bedoelde natuurlijk salonsocialist.

Maar Kool toont nu aan dat die wel degelijk tegen de vrijheid van meningsuiting is, als salonsocialist vang je wel eens wind, so what?
Wie zijn mening/emoties uit, moet dus op de blaren zitten?

Hiermee is maar weer eens aangetoond waar de PVDA voor staat, en dat ze in gemeentelijke en landelijke politiek niks meer te zoeken te hebben.

Laak schreef op 13/05/05:
Weet je wat pas fascisten zijn? Die teringjurken die in de Al Soenah moskee dood en vernietiging lopen te prediken al jaren lang. Ga daar eens tegen demonstreren Henkie

Shirley Marapin schreef op 13/05/05:
Henk Kool doet aangifte om een uitgesproken woord, dat slechts uitgesproken is.
Of geschreven is.

Wij als Venneparkers leven nu al bijna 2 jaar in ellende veroorzaakt door PvdA en
WIJ KUNNEN NERGENS AANGIFTE DOEN!!!
Onze leefmileu is zwaar aangetast, nu al, en straks helemaal, en wij MOETEN onze toeters dicht houden en accepteren en slikken.
Dat beste lezers, is 1000 keer zwaarder wat ons overkomt zonder enige schuld van onze zijde, DAN EEN WOORDJE TEGEN Henk Kool.

Een fractie-voorzitter is belangrijk. Maar al die burgers die zeer mede door Henk Kool slapeloze nachten hebben van die situatie waarin we beland zijn, door zijn PvdA, kijkt Henk Kool niet eens om.
Is Henk Kool soms een beter mens dan wij met zijn allen hier?
Heeft hij privileges en mogen anderen stikken?

Ken schreef op 13/05/05:
Blijkbaar hebben sommige mensen te veel tijd, te weinig werk, totaal geen gevoel voor relativering en/of mediageilheid (sommige mensen doen alles om toch maar even in de belangstelling te komen).

Ik wens dhr Willems in ieder geval succes in zijn 'strijd' tegen Henk.

Rick schreef op 13/05/05:
In een reactie tegen Planet Multimedia zegt Kool paal en perk te willen stellen aan de wijze waarop internetters, vaak anoniem, op elkaar reageren op websites.

Zou meneer Kool zo vriendelijk willen zijn achterin de rij aan te sluiten? Ja, daar, achter die aziatische heren met die rooie sterretjes en die arabische mannen met lange baarden. Daar bij dat bordje. Dank u.

David schreef op 13/05/05:
Lees hier wat anderen er van vinden. Als Henk rustig wil slapen kan hij het beter niet doen. Wink

Haagsche burger schreef op 13/05/05:
Goedkope stemmingmakerij David, vooral om dit erbij te halen. Een site die op zich alleen maar leuzes en kreten publiceerd en nu niet een opnie vormende zaak is.
Bahhhhhhh

Hans van der Waal schreef op 13/05/05:
Moeten we het gedrag van de heer Henk Kool nog eens in herinnering roepen tijdens de stemming binnen de PvdA fractie over het Vennepark. Toen sloot die -volledig op eigen gezag- anderhalve dag de website van de PvdA af en liet een stuk van het raadslid Murat Ersoy verwijderen, omdat niet door hem geplaatst zou zijn.
Ik zat naast Murat Ersoy toen hij Henk Kool tot drie keer toe verzekerde dat het geplaatste stuk wel degelijk van hem was.
Nochtans duurde het nog enkele dagen voordat het stuk weer werd geplaatst.
Om dat soort daden als facistisch te kenmerken gaat mij veel te ver, maar ik vond zijn gedrag in deze een sociaal democraat onwaardig was, het getuigde namelijk van weinig respect voor de vrije meningsvorming en partij democratie.

Ben schreef op 13/05/05:
Toch weer typisch dat het TV West glashard blijft beweren dat het een demonstratie was zonder vergunning, en daarmee suggereert dat de heren terecht zijn opgepakt.

En ook loopt te brallen dat Henk op hier en meerdere sites voor teringfascist wordt uitgemaakt. Kool is alleen op de PvdA-site voor teringfascist uitgemaakt, en dat was al snel verwijderd. Verder wordt er alleen maar geciteerd en gepraat over het feit dat Kool voor teringfascist is uitgemaakt. Da's fundamenteel iets heel anders dan iemand voor teringfascist uitmaken.

Affijn, dat is dus "objectieve" journalistiek. Geef mij dan maar weblogs...

Het is Kool in ieder geval alweer gelukt om de aandacht van de miskleunen van het gemeentebestuur af te leiden en zichzelf en de PvdA tot doelwit te maken. Maakt niet uit welk lid van het college verantwoordelijk is, Kool zorgt er wel voor dat de PvdA de volle laag krijgt. Zullen ze daar blij mee zijn...

Frank WIllems schreef op 13/05/05:
De bijdrage van Hans van der Waal is goed om in gedachten te houden.
Als we willen beoordelen of, en hoe fascistisch de PvdA is, zijn het niet dit soort kleinere zaken op zichzelf, maar het patroon van al dat soort merkwaardigheden bijelkaar.
Een zaak die erbij gevoegd kan worden is in iedere geval ook de zaak Jagersma, de DSO-baas die beroepsmogelijkheden van burgers wil beperken.

David schreef op 13/05/05:
@Haagsche Burger: Goedkoop? Ik heb het daar niet geplaatst. We zitten hier toch niet op een eiland? Het is toch tenmiste aardig om te weten dat en hoe er elders over gedacht wordt? Overigens: het feit dat ik ergens naar link wil natuurlijk niet zeggen dat ik het allemaal onderschrijf.

Hans van der Waal schreef op 13/05/05:
Ter herinnering een stuk uit het commentaar van de Haagse Courant d.d. 25.6.2004

"
De tweede fout is gemaakt door PvdA-fractievoorzitter Kool. Hij zegde zijn coalitiegenoten VVD en CDA toe dat zijn fractie unaniem voor het voorstel zou stemmen, op een moment dat hij nog niet wist of de hele PvdA-fractie wel voor zou zijn. Toen dat niet het geval bleek te zijn, moest hij fractieleden die tegen wilden stemmen met onvervalste dreigementen dwingen de partijlijn te volgen. Het is op z’n minst merkwaardig dat PvdA’ers in de Tweede Kamer de vrijheid krijgen tegen de verlengde militaire aanwezigheid in Irak te stemmen, terwijl ze in de Haagse gemeenteraad onder dwang een gebruikersruimte in de Schilderswijk moeten goedkeuren. Deze rücksichtlose machtspolitiek is schadelijk voor Kool en zijn partij"

Wilt u het gehele commentaar nalezen dit is te vinden op:

www.vennepark.nl

Dus nogmaals de term facist gaat mij veel en veel te ver -en ik ben geen liefhebber van dit soort termen, daar werd Fortuyn ook volledig ten onrechte voor uitgemaakt en we weten waar dat toe geleid heeft- maar nogmaals een echte democraat vind ik Henk Kool beslist niet.

Neo Talpa schreef op 13/05/05:
Frank WIllems schreef " ... maar het patroon van al dat soort merkwaardigheden bijelkaar. "

Precies.

En het wordt interessanter als je aan backtracing gaat doen en zaken + informatie + poppetjes aan elkaar gaat koppelen.

En dat bijvoorbeeld hier dan eens omstandig, gedocumenteerd en beargumenteerd aan de Heeren Bestuurders publiceert. For the world to watch.

No more 2 minutes shit, Tricky Deet !

Eens kijken wie er dan nog zo'n grote bek heeft over normen en waarden.

Frank WIllems schreef " Een zaak die erbij gevoegd kan worden is in iedere geval ook de zaak Jagersma, de DSO-baas die beroepsmogelijkheden van burgers wil beperken. "

Het is niet aleen maar Jagersma en zijn medeknuppel maar nu ook zijn provinciale bovenknuppel, boertjevanbuuten flenshouder Nero Norder, die dit soort dictatoriale praat ook al begint te uiten, als ware het een bezweringsritueel met 'fixed outcome'.

Hebben dit soort 'heren' wel eens van beerputten gehoord? En kuilen die voor anderen bedoeld waren?

Facing facts, no shit fires back better than deep shit that bounces back, returned to sender ...

Bestuurders en hun proppers delen toch zo graag rugzakjes uit? Zal een mooie ratrace worden dan, die 100-meter Hague Hash Hurdle ...


" On your marks ... set! ... BENGGG !!!

Kool is on kop ... Kool is on kop ...

Here comes ... yes ... it's The Deet ...

Wait! What do I see .. he trips ... yes, the shit from his rugzakje is completely flooding him ...

Kool is on kop .. still on kop ...

Wait! Here comes Klijnsma ... see this girl eat shit, no shit!!! The mayor has gone, completely gone !!

Now she's after Kool's rugzakje ...

Yes, she got the fingers in his shit ... She's completely tearing his rugzakje to flarden.

Ladies and gentlemen, it's unbelievable!! Kool's gone!

Completely gone!!

Shit!! Djeezzz!!! Shit!!

Agh!!!

Help ... "

Loes schreef op 13/05/05:
Ach, ach Henk Kool toch, waarom doe je zo zielig en kinderachtig.
Tegen honderden Vennebewoners kon je wel op, maar tegen je collega Wijsmuller kan je niet op.
Henk Kool zielig van je dat je een klacht ben gaan indienen bij de politie.
De Vennebewoners kunnen geen klacht indienen bij de politie.
Wij Vennebewoners wensen Henkie z´n heel leven lang alleen maar ellende en beledigingen toe.

Burger schreef op 13/05/05:
Wanneer komt Henk Kool met zijn reactie?
Is dat morgen in de Haagse courant of op tv-west?
Laten we hopen dat Henk Kool morgen niet met vakantie is, net als Klijnsma op dit moment.
Op tv-west nieuws kunnen we hedenavond horen hoe Sander Dekker van VVD, Wil Vonk van CDA, Ingrid van de SP, en Marjolein de Jong van D66, uithalen naar wethouder Klijnsma.
Gisteren was Klijnsma niet bereid om commentaar te geven op tv-west, en vandaag is ze op vakantie.
De bewoners voor wie zij het drugspand geheim wilde houden, mogen zitten wachten op de reactie van Klijnsma.

Zo te merken varen de CDA en VVD buiten coalitieverband een eigen koers. Hebben ze nu even genoeg van de PvdA?
De PvdA neemt het niet op voor haar kiezers in Schilderswijk, integendeel wij mogen barsten van ze.
Terwijl de VVD en CDA direkt klaar staan voor hun kiezers in Clingendaal en het Zeeheldenkwartier.
Het is te laat voor Henk Kool, hij mag les gaan volgen bij Sander Dekker en Wil Vonk.

Aleyna schreef op 13/05/05:
Eindelijk komen ze er achter wat voor boter ze in de kuip hebben.

Wij bewoners van van de Vennepark zullen niet opgeven tot dat deze Wethouder opgerot is en deze idiote plan met zich mee neemt.

We zullen zien wie de langste adem heeft.
Jetta of de bewoners van van de Vennepark.

Jan Jozef schreef op 13/05/05:
Teringfascist?
Nazi's waren toch eigenlijk ook echte socialisten?
Die enigzins doorschoten in het anderen hun mening opdringen?
Zo anders is dit niet hoor!

Berta schreef op 13/05/05:
Jan Jozef, zit jij aan de crack? Als de nazis socialisten waren waarom hebben ze er dan zoveel vermoord?
Je spuit achterlijke extreem rechtse propaganda

Peter Bos schreef op 13/05/05:
Laten we het woord teringfascist even analyseren en daarbij gebruik maken van de van Dale. Het woord "teringfascist" bestaat niet, zelfs op google is het onvindbaar. Een fascist is een aanhanger van het fascisme, een ideologie die gebaseerd is op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen. Het voorvoegsel "tering" is in deze context gebruikt als in "teringlijder", wat volgens van Dale "naarling" betekent. Veel meer dan dat Henk Kool voor een nare autoritaire man is uitgemaakt kan er mijns inziens niet van worden gemaakt. Dat het fascisme veel leed heeft veroorzaakt maakt het misschien wat beladener allemaal, maar is in juridische zin niet relevant. Het socialisme heeft immers ook veel leed veroorzaakt, net zoals het kapitalisme en veel andere ismes. Natuurlijk zou je voortaan "nare autoritaire man" kunnen zeggen, maar dat komt niet echt aan.

pipo schreef op 14/05/05:
labour doesn't work!

zoeker schreef op 14/05/05:
Inderdaad, nu, op 14-05-2005, 0.38 uur vind Google nog niet het woord Teringfascist. Maar als Google morgen of zo deze site opnieuw heeft geindexeerd zal die het woord wel kennen, en naar ik vermoed het in een tekstfragment samen met "Henk Kool" tonen.

Wordt dan ook Google aangeklaagd?

Zwarte Kat schreef op 14/05/05:
Ik vraag me af hoeveel mensen in Den Haag weten wie die Kool is...?
Toekomstig burgervader en dan dus ook hoofd van de ME ?

Schele kat schreef op 14/05/05:
Kool, Burgemeester van Maduradam en zijn eigen legertje met waterpistooltjes en gummieballetjes..

jojo schreef op 14/05/05:
Nee, uit betrouwbare bron heb ik vanavond in het Heilige Willem Dreeshuis van een paar oudelieden gehoord dat Henkie Penkie op zeker GEEN burgemeester van Madurodam wordt. Die post zou gaan naar Jetta Kleine-Maat. Kabouter Henk zou momenteel in het holst van de nacht gepolst worden voor de functie van minister-president van het Land van Ooit!
Maar ja, ik heb nog geen bevestiging kunnen krijgen; Henkies telefoon staat uit!

update volgt later vannacht of vanochtend vroeg;
jojoblog-2005

Hans van der Waal schreef op 14/05/05:
@Peter Bos bedankt voor je analyse.
Misschien heb je wel gelijk met je term "nare autoritaire man" ik moet bij hem altijd aan een liedje van het simplistisch verbond denken.

"Allemaal op weg naar niets, doen we zus of zomaar iets
Soms net echt, maar meestal kitsch, want wie speelt er nog zichzelf
Weet je nog wanneer dat was, toen je nog geen ander was
Niet in harnas achter glas, maar je eigenlijke zelf
Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf

Dikkerdoenerij genoeg, op kantoor en in de kroeg
Als je nou 'ns geen masker droeg, zou je dat niet beter staan
Wat moet je met die Januskop, daar schiet niemand iets mee op
't Is een kwestie van een knop, die moet enkel even om

Zoek jezelf zusters, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf

De man die op z'n tenen loopt en alleen zichzelf verkoopt
En nooit iets in z'n oren knoopt, die gaat nog eens lelijk dood
En met make-up van oor tot oor stelt z'n vrouw een ander voor
En hebben ze nog steeds niet door dat een glimlach beter staat

Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf
Zoek jezelf broeders, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf "

Jozef Labuche schreef op 14/05/05:
Beste Mensen,

Uit wat in deze zaak Kool versus Willems , volgt zal blijken hoe ons rechtswezen in elkaar zit.

Verscheidene keren zijn er zowel op het internet als in de Haagsche Courant grove beledigende beschadigende leugens over mij verspreid.

Altijd citaten, X of Y zeggen dat .. of de krant schrijft dat, door journlisten en door raadsleden - het citatenexcuus ...

Wijlen Raadslid dHr Trouvat beschuldige mij ooit in de Haagsche Courant van omkoperij. Hiervoor heb ik klacht gedaan zowel tegen hem als tegen de HC.

Ik kan mij geen advocaat van duizenden euros betalen - wat schrijft het openbare Ministerie bij hoofde van de Officier van Justitie - en herinner u dat de Hr Deetman de Officier van Justiie benoemd heeft tot Hoofdcommissiaris, wat schrijf deze als reactie op mijn klacht: dat hij geen manschappen en geen tijd had om te onderzoeken, dat het een klacht betrof tegen onbekende daders( raadslid en redacteur HC) en nog van dergelijke onzin. Alsof ik een debiel ben - terwijl 21 jaar voor justitie gewerkt heb.

Ik moest maar een procureur gaan aanstellen, etc..
Dit terwijl het onderzoek afgerond was en er geen vervolging komt tegen de persoon die er werkelijke van beschuldigd werd getracht te zouden hebben om Trouvat uit te gemeenteraad te kopen. Ik was enkel opgeroepen als getuigen - waarvan er uiteraard stukken uitgegaan zijn juist van de Officier van Justitie... kan allemaal ...

Zo zie hoe het allemaal lekker verweven is in de driehoek burgemeester- justitie en politie. Of dit bevordelijk is voor de democratie en eerlijke rechtsgang daar kunnen wij vragen bij stellen en er passeren nu wederom de nodige staaltjes ervan hoe het werkelijk zit.

Met andere woorden de waarden en de normen die justitie en de bestuurlijke overheid hanteren zijn er van totale willekeur - en van klasse justitie - als je het kunt betalen kan duizenden je misschien je recht halen. Er zijn straffechtelijke feiten gebeurd - ik wil als burger dat dit onderzocht wordt en de daders vervolgd - neem Mijnheer Labuche u moet eerst zien dat u duizenden euros heeft voor het betalen van een Procureur .... Nederland een rechtstaat voor wie ? Voor de Henk Koolen onder ons.

Drie ernstige zaken konden zo maar gebeuren en die leugens zijn nog altijd aan te treffen op het internet en ik werd gewoon door jusitie in de steek gelaten en volgde in het stadhuis ook geen maatregelen tegen dit soort beledigend, eerrovend beschadigend gedrag ten aanzien van een ander raadslid - weet je ergo : zij noemen dat politiek - de zittende macht. Het Presidium van de Raad (VVD,CDA,Pvda, SGP, GL )heeft zijn naam niet gestolen en vond dat het allemaal kon - wat een waarden en normen...

Er was een tijd, enkele zestig - zeventig jaren geleden toen justitie ook zo functioneerde en daar zou je een superlatief kunnen op plaatsen...
Ik doe het niet want daarvoor zou justiie juist wel manschappen en tijd voor hebben... zoals zij uiteraard uitgebreid de tijd zullen meen om de zaak Kool - Willems voor de rechter te brengen - Immers Kool heeft poen (desnoods van de fractie of van de partij) en kan zich dure advocaten permiteren; temeer daar hij uiteraard de zaak ook zal winnen en dat dan Willems het gelag dan mag betalen.

Ik betreur dat ik niet aanwezig kom zijn tijdens de actie waarop Joris is gearresteerd.

Ik tracht in deze zaak van de Veerkades een rechtzaak te starten, met bewoners van die kades, tegen het college en eventueel ambtenaren.

Voor het verzuimen van het voorkomen van het toebrengen van lichamelijk letsels.Echter wij zitten wel met het Pikmeer arrest II - van de Enschede brandt, waar uitgesproken is geworden dat ambtenaren niet verantwoordelijk gesteld kunnen voor zaken die zij niet aankaarten of voorkomen, omdat zij zich kunnen verschuilen achter het beleid.

Zoals geweten zoals bij psychiatrische patienten zijn ministers, burgemeesters en wethouders niet verantwoordelijke voor hun (bestuurlijke) daden al is het vergassen van een hele bevolking. Enig idee in welke tijd dat dit in Europa
ook plaats vond maar op kleinere schaal ? Toen waren er ook velen die maar uitvoerden, zich niet verantwoordelijk achten - ook zij hadden hun wet aan hun zijde.

Onze wetten zijn zo ingericht dat bestuurders en hun ambtenaren niet verantwoordelijk zijn - hoe zou je dat kunnen noemen ?

Joost schreef op 14/05/05:
Jozef zegt het goed: dit gemeente bestuur is schuldig aan "het verzuimen van het voorkomen van het toebrengen van lichamelijk letsels".
Dat is een passieve misdaad.

Dit gemeentebestuur is ook schuldig aan het verhinderen dat mensen elkaar informeren over de gevaren, het smoren van het lucht alarm waardoor letsel vermeden kan worden.
Dat is een actieve misdaad.

Jozef Labuche schreef op 14/05/05:
GECORIGEERDE JUISTE TEKST

(Excuus - laptop problemen.)


Beste Mensen,

Uit wat in deze zaak Kool versus Willems volgt zal eens te meer blijken hoe ons rechtswezen in elkaar zit.

Verscheidene keren zijn er zowel op het internet als in de Haagsche Courant grove beledigende beschadigende leugens over mij verspreid.

Altijd citaten, X of Y zeggen dat .. of de krant schrijft dat; het citatenexcuus gebruikt door journalisten en door raadsleden - ho het zijn wij niet ... het is X en Y die dit gezegd heeft of geschreven hebben ....

Wijlen Raadslid dHr Trouvat beschuldige mij ooit in de Haagsche Courant van omkoperij. Hiervoor heb ik klacht neer gelefd bij de politie, zowel tegen hem als tegen de HC.

Ik kan mij geen advocaat van duizenden euros betalen - wat schrijft het openbare Ministerie bij hoofde van de Officier van Justitie - en herinner u dat de Hr Deetman de Officier van Justiie aangesteld heeft tot Hoofdcommissiaris, wat schrijft de officier van Justitie als reactie op mijn klacht: dat hij geen manschappen en geen tijd had om het te onderzoeken; dat het een klacht betrof tegen onbekende daders( raadslid en redacteur HC ?) en nog van dergelijke onzin. Alsof ik een debiel ben - terwijl ik 21 jaar voor justitie gewerkt heb.

Ik moest maar een procureur gaan aanstellen, etc.. Dit terwijl het onderzoek geheel afgerond was en er geen vervolging komt tegen de persoon die er werkelijke van beschuldigd werd getracht te zouden hebben om Trouvat uit te gemeenteraad te kopen. Ik was enkel opgeroepen als getuigen - waarvan er uiteraard stukken uitgegaan zijn juist van de Officier van Justitie... kan allemaal ...

Zo zie je hoe het allemaal lekker verweven is in de driehoek burgemeester- justitie en politie. Of dit bevordelijk is voor de democratie en een eerlijke rechtsgang daar kunnen wij ernstige vragen bij stellen en er passeren nu wederom de nodige staaltjes van hoe het in werkelijkheid zit.

Met andere woorden de waarden en de normen die justitie en de bestuurlijke overheid hanteren zijn er van willekeur - en van klasse justitie - want als je het kunt betalen kan je misschien je recht halen.

Er zijn straffechtelijke feiten gebeurd - ik wil als burger dat dit onderzocht wordt en de daders vervolgd - Neen ! Mijnheer Labuche u moet eerst zien dat u duizenden euros heeft voor het betalen van een Procureur, etc.. ....

Nederland een rechtstaat voor wie ? Voor de Henk Koolen onder ons ?

Drie ernstige zaken konden zo maar gebeuren en die leugens zijn nog altijd aan te treffen op het internet, daarenboven werd ik gewoon door justitie in de steek gelaten en er volgde in het stadhuis ook geen maatregelen tegen dit soort beledigend, eerrovend beschadigend gedrag ten aanzien van een ander raadslid.

Weet je ergo : zij, de zittende macht noemen dat politiek. Het Presidium van de Raad (VVD,CDA,Pvda, SGP, GL )heeft zijn naam niet gestolen en vond dat het allemaal kon - wat een waarden en normen...

Ik verloor er aanzien door, werd erdoor politiek beschadigd, ik verloor er inkomsten door en een partner...

Er was een tijd, enkele zestig /zeventig jaren geleden toen justitie ook zo functioneerde en daar zou je een superlatief kunnen op plaatsen...
Ik doe het niet want hiervoor zou justiie juist wel manschappen en tijd voor hebben... zoals zij uiteraard uitgebreid de tijd zullen nemen om de zaak Kool - Willems voor de rechter te brengen - Immers Kool heeft poen (desnoods van de fractie of van de partij) en kan zich dure advocaten permiteren; temeer daar hij uiteraard de zaak ook zal winnen en dat dan Willems het gelag dan mag betalen.

Ik betreur dat ik niet aanwezig kom zijn tijdens de actie waarop Joris is gearresteerd.

Ik tracht in de zaak van de Veerkades een rechtzaak te starten, met bewoners van die kades, tegen het college en eventueel ambtenaren.
Voor het verzuimen van het voorkomen van het toebrengen van lichamelijk letsels.

Echter wij zitten wel met het Pikmeer arrest II - van de Enschede brand. Waar uitgesproken is geworden dat ambtenaren niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor zaken die zij niet aankaarten of voorkomen, omdat zij zich kunnen verschuilen achter het beleid.

Zoals psychiatrische patienten zijn ministers, burgemeesters en wethouders niet verantwoordelijke voor hun (bestuurlijke)daden. Al gaat het om het langzaam vergassen van een hele bevolking. Enig idee in welke tijd dat dit in Europa ook plaats vond maar op kleinere schaal ? Toen waren er ook velen die maar uitvoerden, zich niet verantwoordelijk achten - ook zij hadden hun wet aan hun zijde.

Onze wetten zijn zo ingericht dat bestuurders en hun ambtenaren niet verantwoordelijk zijn - hoe zou je dat kunnen noemen ?

Er moet maar 1 bestuurlijke en politieke vernieuwing plaats vinden en dan consequent toegepast en gehandhaafd worden en dat is dat zij die beslissen over miljoenen anderen en miljarden euros, verantwoordelijk gesteld kunnen worden, ook strafrechtelijk zeker als zij in ernstig in de fout gegaan zijn...PUNT...

Slechts dan zullen wij terug in een rechtvaardige en gezond sameleving leven !

Django schreef op 14/05/05:
Henkie Kool ben je beledigt, voel je je zelf aangetast?
Mede dank zij jouw is een hele buurt MOREEL en STRUCTUEEL aangetast, wat LUL je nou man!!!!!

Ze moeten jouw en consorten(PvdA) daar in het stadhuis aan een SCHANDPAAL zetten , met MODDER EN STRONT BEKOGELEN EN DAARNA PUBLIEKELIJK OPHANGEN.
DAT IS VOOR JULLIE ALLEMAAL EEN EER, EN VOOR ONS EEN HELE GROTE EER OM DAT TE MOGEN BELEVEN!!!!!!!!

David schreef op 14/05/05:
Een analyse van de gebeurtenissen vanuit mediaperspectief.

Neo Talpa schreef op 14/05/05:
Joost schreef " Jozef zegt het goed: dit gemeente bestuur is schuldig aan "het verzuimen van het voorkomen van het toebrengen van lichamelijk letsels". Dat is een passieve misdaad. "

Waarvan akte.

Of is bewust (ambtelijk) plichtsverzuim ook flexibel interplorktreerbaar?

Axel schreef op 14/05/05:
bron HC 14.05.05

Kool doet aangifte van laster

DEN HAAG |De Haagse PvdA-fractievoorzitter Henk Kool heeft bij de politie aangifte gedaan van 'belediging en laster'. De reden is dat hij eerst op de PvdA-website en later op de site http://www.denhaag.org werd uitgemaakt voor 'teringfascist'. "Dat raakt me in mijn ziel", aldus Kool. De kwalificatie 'teringfascist' is afkomstig van Frank Willems, één de drie mannen die dinsdag door de ME werden gearresteerd tijdens een vreedzame bijeenkomst van het Haags Milieucentrum op de Lutherse Burgwal. Tijdens die actie werden ook de directeur van het milieucentrum, Frans van der Steen, en de fractievoorzitter van de Haagse Stadspartij, Joris Wijsmuller, aangehouden en uren in een politiecel opgesloten. Kool reageerde woensdag in deze krant terughoudend op de arrestatie: "Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten", zei hij.

Nawoord redactie: Het wordt tijd voor een direct door het volk gekozen fractievoorzitter.

Rick schreef op 14/05/05:
Voor zover ik weet is Henk Kool hier nooit voor 'teringfascist' uitgemaakt. De uitspraak is wel 'tig keer geciteerd, waaronder door Frank Willems zelf, maar dat is iets fundamenteel anders.

Django schreef op 14/05/05:
Bezint eer gij begint,Klijnsma als je niet zo hoogmoedig en pedanterig was, kwam je misschien geloofwaardiger over bij de bewoners waar je,je Drugsholen gaat plaatsen!!!!!!!!!!.

Nu loopt je partijgenoot Henk Kool met zijn ziel onder zijn armen, omdat hij door een Raadslid een TERING -FACIST WERDT GENOEMD!!!!!!!!!.
Mede dank zijn bemoeienis is de Drugshol tot stand gekomen.

Jullie moeten echt onder Curatele gesteld worden
en verbannen worden naar een onbewoond eiland vol slangen, want dat zijn jullie ook!!!!!!!

Wijlen DRS.DEN UIJL EN VADER WILLEM DREES SR.LACHEN JULLIE STOMMITEITEN UIT HET HIERNAMAALS.

Mede door jullie toedoen gaat de PvdA NAAR DE KLOTEN, STELLETJE ONBENULLEN DAT JULLIE ZIJN!!!!!!

Ik ben blij dat jullie niet in de tweede kamer zitten, anders hadden jullie het hele volk naar de kloten geholpen met jullie Drugsholen en jullie vieze vuile kolere streken.
Wat mij betreft mogen jullie in jullie DRUGSHOLEN lekker stikken.



.

Lindaatje schreef op 14/05/05:
Reactie volgt op actie, zoals de simpele wet van oorzaak en gevolg.
Ik kan me de reactie van Frank Willems goed voorstellen. Het Haags gemeentebestuur heeft zich van zijn super-slechtste kant laten zien tijdens de actie van Frank, Joris en anderen, die waken voor een GEZOND LUCHT- EN LEEFKLIMAAT in Den Haag voor ons en voor onze kinderen. De PvdA (lees Henk Kool) behoorde als "echte" volkspartij de actie van Frank en Joris te ondersteunen en direct met hen om de tafel te gaan en gezamenlijk aan de slag te gaan in samenwerking met Milieudefensie.
Zolang de "lucht" (ook over deze kwestie) niet wordt geklaard door de top van de PvdA zal het nooit meer goedkomen in deze stad.

Ach, wie maakt zich nou druk om zo'n woord "tering", een ziekte, die allang niet meer voorkomt en goed te genezen is.
De uitspraak van Frans valt gewoon in de categorie "Haags Spuien". De reactie van Henk Kool is overtrokken, gewoon een beroepsrisico.
Nee Henk, ik gun je voor de komende jaren, vele, vele, opvliegers: waarbij je een knalROOD hoofd krijgt (uit schaamte) en waarvan het zweet vanaf gutst. Dat is pas erg.
Flush-Lindaatje

Lucht schreef op 14/05/05:
Is zuid is het Oost of is het noord nee west zal het wel zijn.
Van welke kant komt de wind?
Ze zouden moeten kiezen voor de burgers maar deze party weet zich geen houding te geven en waait met alle winden mee.
Ik heb wel in gedachten een andere naam maar dat zal ik maar voor me houden je weet nooit met zulke mensen.
Voor de andere het is nu de tijd om de stekker er uit tehalen

ruudvanhoorn schreef op 14/05/05:
"schelden doet geen pijn"heb ik vroeger altijd geleerd.Dat dit niet voor iedereen geld blijkt uit de aangifte van henk kool tegen frank willems.maar waarom heeft henk eigenlijk pijn? niet omdat frank willems hem een "teringfascist" noemt,want zo"n overgevoelig type is henk niet.nee,frank gaf in 1 zin exact weer wat een heleboel mensen van kools reaktie moeten hebben gevonden,nl:onnadenkend,gemakzuchtig en laf! frank willems sloeg de spijker op z"n kop,en dat doet pijn,he,henk! trouwens,wat goed van je zeg,die krans bij dat monument,tjeemig,ik moest echt een traantje wegpinken;was ik toch bijna aan je gaan twijfelen!!!!

Lindaatje schreef op 14/05/05:
TERING: iedereen wist waar het op uit zou lopen: ernstige vermagering, bloed ophoesten en ten slotte de dood, ofwel TBC.

Als het Haags gemeentebestuur en Henk Kool op korte termijn niet pro-actief tot actie overgaan, zullen duizenden Hagenaars overlijden aan de gevolgen van longkanker door teveel fijnstof en luchtververvuiling onder andere veroorzaakt door laks handelen van de Haags Gemeentebestuur.
Bronchuscarcinomen veroorzaken de volgende klachten, hoest, sputumproductie, recidiverende koortsaanvallen,vermagering, kortademigheid, achteruitgang van de algehele conditie, andere, minder specifieke, klachten en uiteindelijk dood door verstikking, identieke symptomen zoals bij tering, ware er niet dat er een verschil is.
Er is nog geen pil tegen longkanker en weinig patienten overleven.
Naast roken zijn fijnstof en luchtvervuiling veroorzakers van deze afschuwelijke ziekte en daar gaat het nou net om, niet om de uitlating van Frank WEillems, vergeet dat niet Henk Kool.
Lindaatje

Frank Willems schreef op 14/05/05:
Beste mensen,

Mijn woedende stukje heeft veel reaksies opgeleverd. Vooral vanwege een scheldwoord. Ik ben blij dat toch zoveel mensen duidelijk begrijpen dat het niet om etikette gaat, maar om het recht op leven in een gezonde buurt, en het recht om daarvoor op te komen.

Ondertussen heb ik mijn verhaal van de gebeurtenissen van de 10e uitgebreid opgeschreven. Het is te vinden op:
http://www.antenna.nl/wvi/nl/ic/mr/2ek/tweedekamer.html

Ik hoop dat het Haags Luchtalarm nog veel meer steun krijgt dan ik!

Harry schreef op 15/05/05:
Hallo,

ik heb de discussie niet gevolgd dus ik kan daar weinig over zeggen. Ik ben niet principieel tegen schelden of godslastering, dus wat dat betreft geen probleem. Ik zou Frank wel even willen wijzen op de wet van Godwin:
http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/Godwins-Law.html
of
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Samengevat: degene die het eerst in een discussie de term Nazi gebruikt verliest de discussie automatisch.

Rene Geul schreef op 15/05/05:
De geschiedenis herhaalt zich.
Riep de SP niet in het verleden dat Deetman bij een ontruiming zich van Nazi-praktijken bediende?
Deetman was toen terecht razend dus de persoon die Kool een teringfacist ging noemen had moeten weten wat de gevolgen hier van zijn indien hij zijn verstand in plaats van zijn emoties gebruikte.
Frank had zo te zien reden om boos te zijn maar hij maakte in zijn drift 2 fouten.
Eerste fout is het feit dat Kool geen fuck te maken had met de politie-actie die wat mij betreft niet goed te praten is maar geef de gemeente in ieder geval tijd om het uit te zoeken.
Denkt frank nou echt dat Kool de politie bestuurt, te gek voor woorden het hoofd van de politie is Deetman voor de rest zie de aanvang van dit verhaal.
De tweede fout is vrij evident, mensen houden niet van onbesuisde laster en het zal de zaak waar Frank voor vecht geen goed doen.
Kortom een slechte actie van Frank die met de haven in zicht zijn eigen schepen verbrand.
Groeten Rene Geul

Frank Willems schreef op 15/05/05:
Godwin's law is hier niet van toepassing. Het gaat niet om een usenet discussie, maar om een media spektakel van het pvda-weblog, communicatiedeskundige Henk Kool en de Haagsche Courant.

Uiteraard tracht Kool de zaken zo voor te stellen dat ik onbesuisde laster heb gebruikt. Uiteraard tracht Kool mij af te schilderen als een dader zodat het optreden van de ME naar de achtergrond verdwijnt.

Hieruit volgt al dat Kool wel degelijk iets met de ME actie te maken heeft. Hij is een goedprater. Als zijn kollega Wijsmuller door de ME in elkaar geslagen wordt, zegt Kool desgevraagd in de Haagsche Courant meteen dat het zijn eigen schuld is. Meteen kiest Kool de zijde van de ME en tegen zijn kollega.

De kwestie waar het over gaat is deze : mag je zonder voorafgaande toestemming van de overheid demonstreren, en waarschuwen tegen de gevaren die het overheidsbeleid veroorzaakt?
Of moet je eerst een vergunning aan vragen?
Neee, in Nederland hoef je niet eerst een vergunning te halen.
Maar in bijna elk commentaar wordt gezegd : "natuurlijk heb je een vergunning nodig".
Dat is niet waar, het zit anders in elkaar.

In de regelingen omtrent publieke demonstraties zit een beschermlaagje voor onze democratie. Door dat beschermlaagje hebben we in Nederland geen voorafgaande vergunning nodig. Stel je voor, dat zou betekenen dat elke demonstratie politiek beoordeeld kan gaan worden en... op voorhand verboden! Zo zitten de regelingen in fascistische landen in elkaar maar hier niet. Nog niet.
(Een kennisgeving wordt uiteraard door de politie op prijs gesteld en ik raad iedereen aan om die ook te geven, maar alleen als dat nodig is, anders val je ze alleen maar lastig.)

Maar als iedereen, fractievoorzitter Kool voorop, zegt dat je wel voorafgaand aan een folderactie een vergunning nodig hebt, dan slijt het beschermingslaagje van onze democratie razend snel. En daar helpt het leggen van kransen door Kool bij gedenkstenen voor slachtoffers van de tweede wereldoorlog helemaal niets aan.

Dat maakt mij boos. En de mentaliteit van mensen die altijd op voorhand de politie gelijk geven, maakt mij razend. Vooral als ik zelf het slachtoffer ben van die politieagenten natuurlijk, die ik, en ik wil dat toch wel even van mezelf zeggen, niet heb uitgescholden.

p schreef op 16/05/05:
Harry, mag ik je er op wijzen dat een fascist niet perse een nazi is.

Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascist

"Het woord fascisme heeft de betekenis gekregen van enig regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, waarin de natie boven het individu gesteld wordt en dat geweld, moderne propagandatechnieken en censuur gebruikt om politieke tegenstand de kop in te drukken."
Dus als Henk K. achter het optreden van de ME zit, is de term fascist volgens deze defnitie zeker op hem van toepassing. Of de heer K. ook aan TBC lijdt is voor mij als leek niet te beoordelen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nazi
"Een nazi is iemand die de leer van het nationaal-socialisme aanhangt. Het nationaal-socialisme is de ideologie waaronder de Duitse dictatuur van 1933 tot 1945 werd uitgevoerd."

Rene Geul schreef op 16/05/05:
Beste Frank,
Ondanks het feit dat ik je woede begrijp loop je een partij onzin er uit te gooien om je daad goed te praten.
Nogmaals (ik was hier toch vrij duidelijk in) Deetman en niet Kool gaat over de politie en opmerkingen van Kool betreffende een arrestatie/aanhuodingen zijn niet relavant.
In de naam van het goede doel/het milieu aub steek Uw tijd en aandacht in zaken die wel hout snijden en hou persoonlijke irrelavante zaken voor U.
Hoogachtend en vriendelijke groeten Rene Geul

Hans van der Waal schreef op 16/05/05:
@Rene Geul
Natuurlijk gaat Deetman over de politie en heeft Henk Kool daar niets mee te maken. Maar zou het dan niet gepaster zijn geweest als die zijn mond eens even dicht had gehouden.
Nee hij moest zonodig een schop uitdelen aan zijn collega Wijsmuller.
En dat mensen dan van alles gaan roepen keur ik niet goed en vind ik zeer begrijpelijk.
Dat die nu op een hoop websites de volle laag krijgt is zijn verdiende loon -een fascist wil ik hem niet noemen, maar wel een omhoog gevallen machtspoliticus pursang en van dat soort lui ben ik niet gecharmeerd.

Ben schreef op 16/05/05:
Rene, deze belediging aan het adres van Henk Kool is niet uit de lucht komen vallen. Dit postte ik twee weken voor dit incident op de PvdA-site in een discussie met Henk Kool over zijn (non)communicatie:

De omgang met kiezers die jij hier demonstreert is arrogant, beledigend, denigrerend en onbeschoft. Ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen alleen nog maar de behoefte voelen om jou, en je collega's die hetzelfde gedrag vertonen, finaal verrot te schelden. Zelf kan ik die neiging nauwelijks onderdrukken.

Tja, en als je dan ook nog eens via de massamedia op een denigrerende manier voor lul wordt gezet en bij voorbaat veroordeeld nadat je net het het gevang komt, dan kan ik me voorstellen dat je daarop enige forse termen hanteerd.

En uit de beschrijving van P blijkt dat fascist niet eens zo ongepast is. Henk K. zit misschien niet achter het geweld, hij applaudiseert er wel voor (en is als raadslid van de partij die niet uit het gemeentebestuur valt te slaan medeverantwoordelijk). Hij verkiest propaganda boven communicatie en heeft zich nu indirect meermalen uitgesproken voor censuur. Je mag in Nederland anoniem communiceren, en zaken als belediging, smaad en laster zijn al lang en breed in de wet vastgelegd, dus wat Henkie blijkbaar wil is mensen bij voorbaat de mond snoeren. En ik neem aan met geweld of door Nederland van internet af te laten sluiten, want een andere oplossing kan ik niet bedenken.

Als Henk Kool nou gewoon met open vizier gezegd had dat 'ie diep beledigd was en excuses had geeist, dan had iedereen 'm groot gelijk gegeven.
Maar in plaats daarvan misbruikt 'ie het hele incident voor z'n eigen agenda.

jojo schreef op 16/05/05:
Ik droomde vannacht dat Henkie Penkie als burgemeester van Madurodam ternauwernood een aanslag overleefde, maar Pinkeltje werd gearresteerd omdat hij geen alibi had. En ook Peter R. de Vries van Madurodam TV speelde een dubieuze rol in dezen.

Kan een webpsychiater van www.denhaag.org deze droom voor mij alhier duiden?!?

Ben van de Wetering schreef op 17/05/05:
Het is schijnbaar iedereen een beetje ontgaan, maar Spuit 11 a.k.a. PPS-raadslid Cock Jol wil ook aangifte doen: http://www.cockjol.nl/nnieuws.asp?nummer=507

Natuurlijk heeft ook deze fijne man verder niets te melden over de brute arrestatie van collega-raadslid Joris Wijsmuller.

jhannes schreef op 17/05/05:
IS DE HYPE NOU NOG NIER OVER????

Neo Talpa schreef op 17/05/05:
jhannes schreef " IS DE HYPE NOU NOG NIER OVER???? "

Beter één wandelende nier in de hand, dan een hype door het hele land.


Een kidshand is gauw gevuld ...

Tophit schreef op 18/05/05:
Nieuwe HIt in het haaggie

HENKIE en Cockie

hanneszeehond schreef op 19/05/05:
COLUMN JULIUS PASGELD
Julius Pasgeld: Arresteer me dan!

Het is niet de eerste keer dat er iemand in Den Haag wordt gearresteerd omdat-ie zijn bezorgdheid uit over een verontrustende ontwikkeling.
Een tijdje geleden hadden we de Nederlandse slachtoffers die hun oorlogstrauma’s aan keizer Akihito kenbaar wilden maken toen die op bezoek was in Den Haag. Die mensen wensten uit de gond van hun hart dat de Japanse wreedheden nooit meer zouden plaatsvinden, maar werden op last van de burgemeester ingerekend omdat ze dat niet mochten wensen. Deetman maakte daar later weliswaar zijn excuses voor. Maar toch bleek hij er in genen dele iets van te hebben opgestoken.
Want even later, op 6 december 2003, werden er twee jonge mensen ingerekend die zich zorgen maakten over de negatieve aspecten van de almaar uitdijende consumptiemaatschappij. Zij deelden papieren zakken uit waarop stond: ‘Doe iets. Koop niets.’ Ook zij werden in naam van de burgemeester vanwege hun streven naar een wat humanere samenleving opgebracht.
En nu weer. Tien mensen, daadwerkelijk begaan met een stad die bewijsbaar almaar viezer en viezer wordt, uitten afgelopen dinsdag 10 mei hun zorgen daarover door hun medemensen te voorzien een papiertje waarin enige verontrustende aspecten over verontreinigde lucht te lezen waren. En ja hoor. Ook zij werden ruw door de Mobiele Eenheid opgepakt en naar de cel afgevoerd.

*Als je je in Den Haag zorgen maakt over de toekomst van je kinderen heb je een vergunning en een legitimatie nodig om die zorgen te uiten.
*Als je je in Den Haag zorgen maakt om het steeds inhaliger en graaieriger gedrag van het bedrijfsleven heb je een vergunning en een legitimatie nodig om dat te mogen zeggen.
*Als je je in Den Haag zorgen maakt omdat de overheid haar eigen milieuregels met de voeten treedt als het haar uitkomt dan heb je een vergunning en een legitimatie nodig om dat te mogen zeggen.
En waarom? Omdat de meeste Haagse gemeenteraadsleden in hun broek schijten. Ze schijten in hun broek omdat ze bang zijn dat weldenkende inwoners die hun mening waardig en rustig uitgespreken ineens zullen veranderen in tierende oproerkraaiers die het verkeer lamleggen en een onaanvaardbaar gevaar voor hun naasten riskeren. Nog een paar van zulke arrestaties als hierboven omschreven en je hebt inderdaad een mooie kans dat hun eigen schijtebroekerij werkelijkheid wordt.
*In Den Haag heb je dus een vergunning nodig voor het uitspreken van je mening.

Een groot voorstander van die stelling is ook de fractievoorzitter van de PvdA Henk Kool. ‘Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten’, juichte hij toen hij vernam van de arrestatie van de mensen die zich zorgen om de vuile lucht rond de Veerkades hadden gemaakt.
‘Henk Kool is een tering-fascist’, meende een van degenen die werden opgebracht te moeten opmerken.
Zelf zou ik me toch wat genuanceerder willen uitdrukken over Henk Kool. Ik zou zeggen dat Kool zijn geschiedenisboekje nog maar eens goed zou moeten doornemen. En dan vooral het hoofdstukje dat over Quisling en Seiss-Inquart gaat.
En verder zou Henk Kool iedere keer als hij in de gemeenteraad zijn scheur opentrekt om zijn wankelmoedige mening ten gehore te brengen, daar eerst ook maar eens een vergunning voor moeten aanvragen.

Wat toch, dames en heren, is in godsnaam het verschil tussen het uitdragen van een mening en en demonstratie? Dat je daarbij as over je hoofd uitstrooid? Dat je je zojuist uitgesproken woorden ook nog eens op papier zet en uitdeelt? Dat je bij het uitspreken van een mening tevens bereid bent een legitimatie te tonen? Dat je van te voren toestemming bij de gemeente hebt gevraagd om je mening te mogen uiten?
Die kant gaat het dus wel op in Den Haag.
Daarom, dames en heren, doe ik thans de volgende proef.
Ik spreek hierbij in het openbaar de volgende mening uit:
‘Ik ben van mening, dat men in alle vrijheid en redelijkheid zijn of haar mening mag uiten zonder dat van te voren aan te melden of zich daarbij te hoeven legitimeren .’

Zo. Ik heb gezegd. Nu ook nog even de tekst uitdelen.
En dan heb ik, in het hol van de leeuw nog wel, een strafbaar feit gepleegd.
Want ik heb deze aktie van te voren niet aangemeld.
Evenmin ben ik bereid mijn legitimatie te tonen als men mij hierom vraagt.
Mevrouw Pasgeld zei nog toen ik haar van mijn plannen op de hoogte stelde: ‘Neem voor de zekerheid je tandenborstel maar mee’.
En nou is het een van de twee. Of ze arresteren me. En dan is eens en vooral duidelijk geworden dat ze bij het stadsbestuur de grondwet niet respecteren. Of ze arresteren me niet. En dan is er toch mooi sprake van willekeur. Want waarom afgelopen dinsdag wel en nu niet?
Nou. Kom op stelletje lafbekken daarboven!
Ik heb zojuist een mening verkondigd!
Arresteer me dan! Als dát nog geen uitlokking is: Julius Pasgeld deelt zijn op schrift gestelde mening uit aan iedere toevallige passant. Maar geen politie te bekennen, natuurlijk.

Tekst en copyright: Julius Pasgeld

LIndaatje schreef op 19/05/05:
Hoi Hanns,
Tijdens het Milieucafe mocht ik bovenstaande column van Julius door hem in Hoogst Eigen Persoon aanhoren en op papier ontvangen.
Ik ben er hamstertjestrots op!
Goed bewaren~Lindaatje

Lindaatje schreef op 19/05/05:
Persoon "voorgedragen," aanhoren en op papier ...
Uiteraard, sorry voor de omissie, maar ik was net teut-Lindaatje

hannes schreef op 20/05/05:
Julius is meesterlijk!!!
Groetjes van hannes zeehond!

p schreef op 20/05/05:
Belediging Smit kost Haitske van de Linde 150 euro
AMSTERDAM - Oud-lijsttrekker Haitske van de Linde van Leefbaar Nederland moet een boete betalen van 150 euro wegens het beledigen van het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit. Zij noemde hem in een uitzending van het televisieprogramma Barend & Van Dorp eind 2002 "zo'n beetje de grootste neonazi uit de Nederlandse politiek". Die uitlating was beledigend, oordeelde de rechtbank in Amsterdam vrijdag.

Justitie eiste een geldboete van 550 euro, omdat de uitspraak "de meest grove politieke belediging" was die iemand kon doen. De rechtbank zag echter geen reden Van de Linde een zwaardere sanctie op te leggen nu zij niet meer direct politiek actief is. Als zij de boete niet betaalt, krijgt zij een voorwaardelijke celstraf van drie dagen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21003421/Belediging_Smit_kost_Haitske_van_de_Linde_150_euro.html

88. schreef op 19/08/05:
PvdA MOET OPROTTEN: EN OOK DEGENE DIE DAAR ZOGENAAMD, HET VOLK VERTEGENWOORDIGT.

Annonymous schreef op 19/08/05:
Jongens, kalm aan, Henikie heeft het moeilijk dit weekend. Hij is nerveus, de stoelendans in zijn fractie is begonnen. Henkie wil en moet de dans leiden, maar wil ondertussen ook zelf dansen.

Volgens Kenner kunnen we allemaal gaan kijken maandag a.s. naar Henkie. Is het openbaar?
Zit of sta wel ver want ze gaan met stoelen gooien in het heetst van de stoelenstrijd!

Ik zeg het: gamma schreef op 19/08/05:
Kenner schreef op 19/08/05:
Komt dat allen zien !

Het wordt een stormachtig fractie-overleg bij de Pvda nu maandagavond e.k. op de derde etage bij de fractiekamers.

Piero en Henkie zouden dan terug zijn. Piero van zijn meditatie op de Drenthse heide (wat ga ik de rest van mijn leven doen ?) en Henkie van zijn cursus autoritair leiderschap en dictoriaal besturen, welke hij gevolgd heef op Cuba bij Fidel.

Naar verluid brengt Henkie een doos sigaren mee voor Piero om heerlijk bij weg te dromen en Piero heeft als presentje kruiden mee tegen bepaalde ziekten voor Henkie. De ziekten waarop Frans Willems deze zomer met succes gedoctoreerd heeft.
(zie elders op deze website Willems versus Kool)

Wordt het toch een gezellig weerzien na al die weken waar zij de stad aan zichzelf hebben overgelaten. Zeven weken weg op recess en 2 maanden tussen twee raadsvergaderingen.

Het kan allemaal.
Ondertussen gebeurd er van alles en is het bestuur niet thuis. De raad zeker niet en misschien 1 wethouder van dienst.

En als de kat van huis is; stapt Piero op en bereid Henkie zich voor op wethouderschap...

Iedereen doet of Pierre al weg is - maar let op hij is er nog en er gaat gesmeekt worden dat hij nog blijft. Henkie heeft hiervoor ook een cursus overtuigen bij de LOI gevolgd. Hij is nu in conclaaf met zichzelf of hij nu een overtuigd gelovige is en of de soep de kool waard is of kool de soep.

De laatste verassing vanuit het PVDA-kamp is dat er volgend jaar naar analogie met Amsterdam er een allochtone Pvda wethouder zal zijn.

Ook dat maakt de komende fractievergadering spannend. Als het al tot de Pvda doorgedrongen is dat zij met die reclameslogan de verkiezingen moeten ingaan: "Uw allochtoon op de troon of beter uw nieuwe Hagenaar wethouder ! vele stemmen zullen terugwinnen.

Want naar afkomst en naar geslacht klopt het niet in de Raad.

Daarom komt de Pvda met twee dames en een allochtone Hagenaar voor het college in 2006.

Voor de dames wordt er gedacht aan Van Nymweghen en M.Bolle en voor de gekleurde Hagenaar van de Pvda wordt er nog gestreden tussen Baldeswingh, S. Mohamed, Chandoe of Schuller.

De verstandigste hiervan en de beste keuze voor de stad is S. Mohamed dus die wordt het dus niet.

De Heer Schuller kan ondanks zijn inhaalslag door te bruinen tijdens zijn 7 weken durende recess toch niet de goede kleur voorleggen.

Van de Hr Chandoe, ouderdomsdeken van de raad wordt gesproken dat hij niet eens meer op de kieslijst mag staan.

De winner is : Baldeswingh. Wat reeds lang voorspeld is geworden door het orakel van de wandelgangen: de Hr Dufresne.

Maar wat blijkt nu ? In dit verhaal zijn wij Marnix kwijt ? Weet iemand waar Marnix is ?

Het schijnt dat Marnix directeur wordt van de Stichting Stedelijk Structuurvisie Ontwikkeling.- SSSO. Want het CDA heeft SSO al.

Turbo schreef op 20/08/05:
Hmmm

hermanvanderhelm schreef op 20/08/05:
beste mensen van de pvda. het lijkt me noodzakelijk dat er een, twee of meer allochtonen op de voorgrond komen bij de verkiezingen. Lijkt me belangrijk dat er ook mensen uit de geannexeerde gebieden een plaatsje kunnen krijgen. Zij zijn tenslotte allemaal uit de randgemeenten onvrijwillig Den Haag komen bevolken. Over allochtonen gesproken! Integreren valt voor hen nog steeds niet mee. Dat haagse taaltje en die gewoontes (zie onderwerpen over criminneel gemeentebestuur en woordahbook) is voor een persoon uit de randgemeenten een cultuurshock. We hebbben overigens nog steeds het gevoel dat het gemeentebestuur liever zonder ons burgers de stad bestuurt.
Maar goed kies een allochtoon of ie nu blank is of gekleurd.

Anal Poet schreef op 20/08/05:
hermanvanderhelm schreef " Maar goed kies een allochtoon of ie nu blank is of gekleurd. "

Wat dacht je van 'transparant' qua 'adequate' kleur?

Annonymous schreef op 20/08/05:
Opgewonden Henkie gaf de opdracht om hekken te bouwen op de site van de Haagse PvdA.

Thans kan hij zelf niet meer over de te hoge hekken klimmen, dank zij zijn bekrompen image en lompe houding.

PvdA heeft spijt om de hekken, kan van hoogmoed niet terug, zo nu en dan komt een passant nog wat melden.
De eens bloeiende site o.l.v. Willem Minderhout, is afgedankt en zonder spirit aan het doodbloeden.

Eens waren daar de Venneparkers de publiekstrekkers en de smaakmakers.

PvdA, je hebben door jullie arrogantie en oneerlijkheid een dure prijs betaald.

Verneuqte burger schreef op 20/08/05:
Wat nou dure prijs, wat kost nou een website ?
Alleen alle burgers die door hun "geliefde" wethouders zijn genaaid, betalen een hoge prijs.
En dan zien de dames en heren wethouders zich vanwege alle terechte kritiek nog als martelaar.
Ze horen in de gevangenis en dan maar hopen dat er 72 zwaar geschapen Bubba's op ze staan te wachten.

Anal Poet schreef op 20/08/05:
Annonymous schreef " PvdA, je hebben door jullie arrogantie en oneerlijkheid een dure prijs betaald. "

Alle sukkels stemmen in maart 2006 toch weer PvdA, hoor.

Wedden dat de PvdA volgend jaar weer op winst staat in de Schilderswijk?


" Hier sprecht Wauter Boschschie:


Joelllie niet saain die Klôsschie ... "

Annonymous schreef op 20/08/05:
Een dure prijs omdat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Door hekken te plaatsen, hebben ze veel mensen weggejaagd.
Een dure prijs omdat de PvdA zich nu als enige partij schaamt voor hun stomme daad.
Gevangenis, ja als je miljoenen spoorloos maakt als wethouder! Terwijl je dit niet kan uitleggen, ja dan moet je gaan zitten, krijg je de kans om eens rustig te denken waar die miljoenen gebleven zijn!

Burger schreef op 20/08/05:
Vertel eens, waarom is Henkie dit weekend zo opgewonden?

Anal Poet schreef op 20/08/05:
Annonymous schreef " ja als je miljoenen spoorloos maakt als wethouder! Terwijl je dit niet kan uitleggen, ja dan moet je gaan zitten, krijg je de kans om eens rustig te denken waar die miljoenen gebleven zijn! "

Deze (PvdA) wethouder heeft geen miljoenen 'verspeeld' maar zijn burgers - waar hij nét als zijn burgemeester zorg voor dient te dragen - jarenlang tegen terroriserende tirannen uitgespeeld.

De ene tiran heeft daar vele, vele, vele miljoenen voor 'ontvangen' (Zembla, luistert u even me?).

De ander heeft geleerd dat vrijheid in Nederland 'grenzeloos' is.

En dus gooit men tegels van viaducten.

En dus loopt Wim Deetman op kop van een stoet 'Tegen zinloos geweld'.

Ik had 'm van de week nog in de hand, de overlijdensadvertentie van de politiek/ambtelijke moord op 'Jantje'.

(Haagsche Courant, 23 februari 2005)

Memoriam

Zinloos Geweld

Jantje Hertogs

23-02-82 - 23-02-05

Als sommige ambtenaren hun
werk beter hadden gedaan,
had jij nu je 23ste verjaardag
hier bij ons gevierd.


We missen je

Veneuqte burger schreef op 20/08/05:
Burger schreef op 20/08/05:
Vertel eens, waarom is Henkie dit weekend zo opgewonden?

Misschien moet ie als plaatsvervanger van Jetta Klijnsma het drugshol aan het Vennepark gaan openen.
PvdA krijgt het nog druk als lintendoorknipperts voor Parnassia bij al die nog te openen drugsholen.
En nog even een oproep aan al die kudt burgers om tijdens die openingsrituelen effe geen foldertjes uit te delen voor luchtvervuiling of zo want ze hebben de ME veels te hard nodig.
Bij het folderen op die momenten hoeft dus niet op enige tegenstand van betekenis te hoeven gerekend.
Of breng ik die kudt burgers nu misschien weer op een idee?

Burger schreef op 20/08/05:
Veneugte burger,

zal ik jou eens wat vertellen?

Of nou Henkie of Jettie komt bij de opening,
WIJ VRETEN ZE OP!
EN WEL MET HAAR EN HUID.

We zijn geen kannibalen of zo, maar als we die twee zien roepen ze direkt die gevoelens en neigingen op bij ons.

Nou zullen ze vast vies smaken, maar dat is zorg voor achteraf, als we ze maar opvreten, houden ze op met bestaan, en kunnen ze ons geen dagelijkse pijn meer doen.

Verneuqte burger schreef op 20/08/05:
Wel gelijk tetanus prik halen bij de dokter.

Burger schreef op 20/08/05:
Jeetje, daar hadden we nog niet aan gedacht!
Een bron van ziekten, zulk vlees.

Annonymous schreef op 20/08/05:
Op de weblog van raadslid Michel Dufresne van de afgelopen dagen kun je lezen, dat Marieke Bolle de post van wethouder Onderwijs wil.
Dat Henkie liever geen wethouder Onderwijs of geen wethouder Welzijn wil worden, want Henkie had liever de wethouderspost van VVD Bas Verkerk willen hebben.
Betekent dat Baldewsingh wethouder Welzijn wordt, en Marieke Bolle wethouder Onderwijs.
Ondertussen vraagt Henkie zich af of hij fractievoorzitter moet blijven.

Als Marieke Bolle wethouder van Onderwijs wordt, is het Haags onderwijsland = Haags bananenland.

Verneuqte burger schreef op 20/08/05:
Ach leren ze net zo dom denken en (mis)rekenen als die Bolle.

Verneuqte burger schreef op 20/08/05:
Praktisch onderwijs door M.Bolle;

Ik heb hier in mijn ene hand een autoband en in mijn andere hand een zak met 365 gebruikte condooms.
Wat is het verschil?
Nou in mijn ene hand heb ik een "Good Year" en de oogst in mijn andere hand is het persoonlijke resultaat van een very "good year" lobbyen.

Volgens mij heeft de PvdA eigenlijk 460.000 gebruikte condooms vanwege het naaien van alle burga's

Verneuqte burger schreef op 20/08/05:
Maar het zal toch niet waar zijn dat ze ons zelfs zonder condoom verneuqen?

Annonymous schreef op 20/08/05:
Bollie heeft het te druk met
spiegeltje spiegeltje aan de wand...
en dat te combineren met wethouderschap, betekent meer miljoenen onzichtbaar dan voormalig collega Pierie.

Annonymous schreef op 21/08/05:
Zou Henkie kunnen slapen vannacht?
Wie zou het kunnen zeggen.
Morgenavond bij de fractievergadering is het voorronde van de stoelendans, beter gezegd stoelengevecht.
Gezegd wordt dat Tante Tinie de nieuwe vice-fractievoorzitter wordt.
Dat Bollie kan fluiten naar de wethouderschap, in de plaats daarvan de fractievoorzitter wordt na een geruzie met Henkie.
Morgen lanceer Kleinie haar werkelijke vertrek binnen de fractie.

Ik zeg het gamma schreef op 22/08/05:
Politiek voor doe het zelvers.

In de wandelgangen werd gehoord dat Kok terugkomt om de Pvda Den Haag te redden, zoals Van Santbergen het CDA komt redden.

Dan is het nog zoeken achter Peppie - tenzij dat Pierre blijft, dan hebben wij Piero en Kokkie, klinkt bijna origineel.

Als wij dan Clinton naar hier halen in plaats van wie er nu Amerikaanse ambassadeur wil worden hebben we Billie en Bollie.

Die kunnen dan allemaal gebruik maken van de tadem van Kletsmaar want die wordt wel ergens burgemeester voor bewezen diensten; omdat zij lief was om onze stad vol te gooien met verschillende drugsholen voor hardgebruikerruimten omdat er landelijk er zo'n 25 moeten komen -waarom dan de helft niet in Den Haag.

Marni - dat weten wij, omdat zij bij de Pvda meer zetels hebben dan de CDA mag hij directeur worden in een bedrijf met een S meer SSSO : Stichting Stedelijke Structuurvisie Ontwikkeling.

Zo geraakt en blijft iedereen onder de pannen en heeft de doe het zelf politiek weer gezegevierd.

Tiny met haar schoolmeesteres houding, zo een goed altenratief zijn voor Henkie om fractie-voorzitter te worden.

Ik zeg het : gamma schreef op 22/08/05:
Zijn we Henkie nog vergeten, hij weer boos.

Hij is journalist. Het schijnt dat hij goede kaarten heeft om de leiding te nemen van het bedrijf dat het gemeentebestuur toch al zo gul mee sponsort : RTV west

Henkie zou de politieke uitzendingen gaan verzorgen. Salonsocialisten hebben neigingen zoals Berlusconi.

Iemand schreef het : het is jammer dat wij met zijn allen dit niet kunnen gaan bespreken op de PVDA-website : directe democratie ... het is niet besteed aan de Pvda onder Willem Minderhout.

Willie zou ook gaan meedoen aan de stoelendans. Een wethouder sencuur en ICT , wat denken jullie ?

Of gaan wij met zijn allen aan : doe het zelf politiek doen - en ons op een kieslijst laten zetten, bijvoorbeeld de lijst : STEM NEE !

Annonymous schreef op 22/08/05:
Jongens, wie heeft nieuws over de Pvdafractievergadering van hedenavond?
Na de vakantieverhalen werd het vast heftig.

Annonymous schreef op 22/08/05:
A.P. schreef:
Wat dacht je van 'transparant' qua 'adequate' kleur?

Dat gaat toch niet samen met de peeveedeeaaa?? En al zeker niet met de Haagsche tak van die club.

Verneuqte burger schreef op 22/08/05:
@Annonymous

Sorry niks te vinden van die partij van der arsloch

Payday Loan schreef op 19/03/06:
Very nice and informative website.

bwanaa schreef op 19/03/06:
muffe koek

Antoon schreef op 20/03/06:
Om de zaak op scherp te houden een rijmpje


Stereo maten (naaien).

In Den Haag meet men met 2 maten.
De burgerij mag niet te hard blaatten.
Gaat men ongewenste info verspreiden,
dan bezorgt de politie U zware tijden.
Hang een ongewenste poster op jetta's raam.
Dan treft U alle blaam.
Jetta mag dan aangifte doen.
Zij mag kermen over haar bevuilde blazoen.
Wilt u gewoonweg de buurt terroriseren,
dan mag u dit vaak ongestraft blijven proberen.
Hoort de klager niet tot de politieke elite,
dan is niets doen de gebruikelijke rite.
De Pvda is welliswaar geen clubje facisten,
maar het ruikt wel naar een groepje nationaal socialisten.

K.Kromo. schreef op 21/03/06:
Van al dat rijmen en dichten kan onze Deetje niet meer richten.
Maar dat weten we intussen heel goed, en daarom lopen er hier rondom het Vennepark Junkie,s in overvloed.

Antoon schreef op 22/03/06:
TIJD

Vroeger was er een autoriteit.
Vroeger streden wij strijd.
Tegenwoordig is het links lullen.
Maar ook ongeremd zakken vullen.
De tegenwoordige en voltooid verleden tijd.

bwanaa schreef op 22/03/06:
en niet te vergeten de onvoltooide tegemoetkomende tijd

Annonymous schreef op 22/03/06:
Is Henkie opgewonden?
Die wil ik wel zien, die van hem past in Madurodam.

K.Kromopawiro. schreef op 23/03/06:
Annonymous:Hoe weet je nou, of hij zo klein is ?

Reageeren is niet meer mogelijk!
Naam:
Reactie:


© Copyright 1995-2002 Stichting NetYes/de digitale Hofstad. Zie Info voor meer informatie.
Technische vragen/opmerkingen? Mail naar webmaster@denhaag.org
Redactionele vragen/opmerkingen? Mail naar redactie@denhaag.org
Sponsor worden/Adverteren? Mail naar info@denhaag.org

(Wij smeken u op onze blote knietjes om E-Mail te verst="12">
Naam:
Reactie:


© Copyright 1995-2002 Stichting NetYes/de digitale Hofstad. Zie Info voor meer informatie.
Technische vragen/opmerkingen? Mail naar webmaster@denhaag.org
Redactionele vragen/opmerkingen? Mail naar redactie@denhaag.org
Sponsor worden/Adverteren? Mail naar info@denhaag.org

(Wij smeken u op onze blote knietjes om E-Mail te versturen als gewone tekst, zonder HTML of toegevoegde Word-documenten, plaatjes en andere zaken die wij slechts met veel pijn en moeite kunnen ontcijferen. Bedankt!)

arresteer me dan julius pasgeld